PAN Amsterdam richt zich meer op jongeren

16 nov 2017, 17:03 Algemeen
amsterdamnieuwsnl
drugs

De organisatie van kunstbeurs PAN Amsterdam zet dit jaar meer in op de jongere bezoeker. Volgens president-commissaris Roberto Payer had het evenement in de RAI tot nu toe te weinig te bieden voor deze doelgroep. ,,Het moet een beurs zijn voor iedere portemonnee.''

Payer doelt erop dat er ook betaalbare kunst verkrijgbaar moet zijn op PAN Amsterdam, waarvan de 31e editie zondag begint en een week duurt. In totaal presenteren 110 deelnemers hier hun assortiment schilderijen, antiek, moderne en hedendaagse kunst, sieraden, fotografie, designmeubelen en objecten uit oude en verre culturen. Het gaat dan bijvoorbeeld om objecten uit 3000 voor Christus tot aan tekeningen van Picasso en meubels van Gerrit Rietveld.

Op de beurs is dit keer onder meer een tentoonstelling te zien die objecten van zo'n twintig handelaren toont. De bezoekers krijgen hier een beeld van de diversiteit van de beurs, aldus de organisatie. Payer noemt verder de deelname van antiquairs als ,,heel belangrijk''. ,,Ze hebben het moeilijk, want antiek is niet meer zo in bij jonge mensen. Maar je ziet nu al in Engeland en de Verenigde Staten dat het helemaal terugkomt.''

Naar verwachting komen er zo'n 40.000 kunstliefhebbers naar de beurs. Ze kunnen zich behalve aan kunst ook te buiten gaan aan culinaire lekkernijen, waar het evenement dit jaar mee uitpakt.