De 'Briljante Kameraad' was een tijdje uit beeld, maar laat inmiddels zijn anti-Amerika retoriek weer geregeld horen. Vandaag noemde Kim Jong-un Amerikanen 'kannibalen en moordenaars'. Het Noord-Koreaanse persbureau KCNA citeerde Kim tijdens een bezoek aan een militair museum. Gisteren was Pyongyang het toneel van een massaprotest tegen de resolutie van de Verenigde Naties die de mensenrechtensituatie in het land.