Tulpen op de kaart in Duitsland

18 jan 2016, 14:37 Laatste Nieuws
50719 fullimage tulp84 web 470x294
50719 fullimage tulp84 web 470x294

De aftrap voor tulpenpromotie wordt traditiegetrouw gegeven met de Tulpendag op de Dam in Amsterdam. De grootste pluktuin van Nederland vierde op 16 januari zijn eerst lustrum in 2016. Dit was tevens het startsein van de tulpenpromotiecampagne in Duitsland. NBTC Holland Marketing, Tulpenpromotie Nederland (TPN), Noordwijk Marketing, NOVASOL en Keukenhof slaan de handen ineen om Nederland als tulpenland aan de kust op de Duitse kaart te zetten.

Nederland Tulpenland

“De Nederlandse kust en de tulp zijn de perfecte ingrediënten voor een voorjaarscampagne op de Duitse markt. Met een gezonde mix van traditionele en eigentijdse beelden, willen we Nederland neerzetten als tulpenland aan de kust en Duitsers verleiden om een bezoek aan Nederland te brengen, gecombineerd met een bezoek aan de Keukenhof en Noordwijk”, aldus Anouk Susan, countrymanager NBTC-kantoor in Duitsland.

Bart Siemerink, directeur Keukenhof: “Keukenhof is verheugd met dit gezamenlijke initiatief. In de promotiecampagne #ichliebetulpen werkt de sierteeltsector en de toeristische sector samen op de Duitse markt. Duitsland is een van de belangrijkste markten voor de bollenexport en voor het bezoek aan Keukenhof. Het is mooi dat de beide sectoren de handen ineenslaan.”

Tulpencampagne #ichliebetulpen

De campagne richt zich op de Duitse reisindustrie, pers en consument. Naast het organiseren van tulpengroepspersreis vindt er ook een persavond in de ambassade in Berlijn plaats. In Keulen rijdt een speciale tulpentram waar lokale en nationale pers een ontbijt aangeboden krijgt. Aansluitend wordt in de tram een tulpenparty georganiseerd voor de reisindustrie. Daarnaast worden de bezoekers van de Holland stand op de ITB Berlijn (de grootste vakantievakbeurs ter wereld) welkom geheten in een speciale strandbar. De Duitse consument wordt bereikt met de socialmediacampagne #ichliebetulpen op onder andere Facebook en Instagram.