Als Amsterdamse onderneming opvallen bij locals? Je doet het op deze 4 manieren

Foto: CC0

Amsterdam kent veel kleine ondernemingen die zich richten op de lokale bevolking. Zo zijn er veel restaurantjes buiten het centrum en organiseren verschillende ondernemingen leuke activiteiten voor de locals. Maar als kleinere onderneming is het niet altijd makkelijk om op te vallen bij de lokale bevolking. Toch hoeft het niet moeilijk te zijn. In dit artikel lees je vier manieren om de aandacht van de buurt te trekken en op te vallen als lokale onderneming.

Bedruk dagelijkse gebruiksvoorwerpen met jouw logo of slogan

Er wonen veel mensen in Amsterdam, mensen die jouw bedrijfsnaam of logo kunnen verspreiden. Daarnaast houden Nederlanders van gratis gadgets. Het is daarom een goed idee om dagelijkse gebruiksvoorwerpen te laten bedrukken. Sinds dat je geld moet betalen voor plastic zakjes is de canvas tas razend populair. Naast dat het zorgt voor een groenere omgeving is het de perfecte manier om je logo te verspreiden. Laat de tassen bedrukken met jouw logo erop. Door deze gratis uit te delen, wordt jouw bedrijfsnaam op een leuke manier verspreid. Mokken bedrukken en deze weggeven op events doet het ook altijd goed. Denk daarnaast nog aan zonnebrillen bedrukken, dé gadget voor in de zomer. Zeker als de zon een gunstig gestemd is. Wanneer je hier bedrukte slippers bij rekent vang je twee vliegen in één klap!

Val op in lokale (online) gidsen

Vroeger was de Gouden Gids de manier om op te vallen bij de lokale bevolking. Waar lijkt dat dit heel ouderwets is, is dat eigenlijk helemaal niet zo. Het internet staat vol met lokale sites waarin je op locatie verschillende bedrijven kan vinden. Denk bijvoorbeeld aan Yelp, Google My Business en andere branchegerichte websites. Hiervoor kun je jouw bedrijf vaak heel makkelijk, tegen een kleine vergoeding, aanmelden.

Zorg voor lokale fans

Veel bedrijven stoppen veel geld in advertenties. Toch is het vaak extra effectief om de boodschap te laten overbrengen door fans. Een klant die een keer positief over jouw bedrijf vertelt, is vaak meer waard dan een grote advertentie. Zorg voor fans op lokaal niveau. Klanten die over jou praten, verkopen je service. Nog effectiever is het laten schrijven van recensies. Zo wordt niet alleen de kring van de klant geïnspireerd, maar zullen ook onbekenden over zijn of haar fijne ervaring lezen. Let wel op dat recensies ook averechts kunnen werken. Een slechte ervaring zorgt er via recensies voor dat iemand minder snel naar je bedrijf komt.

Gebruik social media

Jouw klanten zijn actief op social media, dus zorg ervoor dat jij dat ook bent. Een profiel op social media kost geen geld en door een goede strategie bereik je veel mensen. Daarnaast kun je ook relatief goedkoop adverteren en zo via social media een nieuwe doelgroep aanspreken. Door gebruik te maken van populaire hashtags en leuke foto’s val je op bij de lokale bevolking.

Met deze vier manieren positioneer je je bedrijf in een drukke markt vol leuke ondernemingen en zorg je ervoor dat je opvalt bij de lokale bewoners van Amsterdam.

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Brandfirm.

Reacties